Rasy, odpowiednie dla huntera:
- Dwarf
- Night Elf
- Bloof Elf
- Draenei
- Orc
- Tauren
- Troll
Może nosić zbroje:
- cloth
- leather
- mail (od 40 poziomu)
Może używać broni:
- staff
- dagger
- thrown
- fist
- polearm
- 1-hand axe
- 2-hand axe
- 1-hand sword
- 2-hand sword
- gun
- bow
- crossbow
Hunter jest klasą posiadającą możliwość, oswajania zwierząt które walczą u boku gracza. Petom można zmieniać nazwę i specjalizują się do ataku wręcz, kiedy gracz atakuje z daleka. Większość mobów może oswoić i przyzwać, a nie tak jak worlock który ma ograniczone przywoływanie.
Hunter ma możliwość podkładania pułapek:
Freezing Trap -czar do unieruchomienia wroga
Explosive Trap-zadający obrażenia
W zależności od rodzaju trackingu jaki wybierze może zobaczyć na minimapie wszystkich przedstawicieli danego rodzaju np.: Demonów, Mobków, Zwierząt itd. Tracking Humanoids wykrywa również innych graczy co jest bardzo przydatne do PvP
PLUSY:
- własne zwierzaki, które można karmic i nazywać, a które są świetnymi kompanami w walce.
- bardzo silny atak z dystansu, a przy tym możliwość noszenia zbroi mail
- przyspieszenie ruchów (Aspect of Cheetah) jeszcze przed kupnem mounta
MINUSY:
- peta TRZEBA karmić aby był on użyteczny w walce i nie uciekł
- większość obrażeń zależna jest od broni jaką Hunter posiada strzelba/łuk/kusza , a nie od poziomu
Posiada:
- Beast Mastery-umiejętności związane bardzo często z petem Huntera, zwiększające jego defensywę, ofensywę oraz obdarzające pupilów dodatkowymi skillami. Beast Mastery to jednak również Aspecty, które pomagają mu :
Hawk-większa attack power na dystans.
Cheetah zwiększa szybkość poruszania się o 30%
Monkey zwiększa szanse na uniki
Beast sprawia, iż Hunter jest niewykrywalny przez Tracking lub jego drużynie
Pack zwiększa prędkość członków drużyny o 30%, Wild zwiększa ich resisty.
Niestety tylko jeden Aspect może być włączony na raz u Huntera. Pomimo interesujących talentów jak np. Intimidation (pet stunnuje wroga na 3 sekundy i buduje hate na sobie) czy Bestial Wrath (pet zadaje 50% więcej obrażeń i jest niewrażliwy na efekty fear czy stun), Beast Mastery jest bardzo rzadko maksowane, gdyż większość Hunterów swoje zainteresowanie kieruje na drzewko Marksmanship, a petów nie docenia i wolą sami atakować innych.
Marksmanship – najpopularniejsza grupa umiejętności Huntera, która koncentruje się na zwiększaniu obrażeń zadawanych z dystansu (gdy pet w PvE tankuje i trzyma aggro, aby wróg nie podszedł do jego pana). W bliskim zasięgu z wrogiem niemal wszystkie talenty i umiejętności z tej grupy są bliskie bezużyteczności, ale Hunter jest w stanie z powrotem stworzyć dystans między przeciwnikiem (np. za pomocą zamrażającej pułapki). Wartymi wspomnienia talentami są :
Trueshot Aura-zwiększa attack power członków drużyny o 50, która jest bardzo przydatna podczas raidów,
Lethal Shots-zwiększa szansę na critical podczas ataku z dystansu
Ponieważ każdy Hunter polega na swoim łuku/kuszy/strzelbie, w te drzewko będzie często inwestował talent pointy.
- Survival – grupa, która ma kilka interesujących talentów, jendak sama w sobie nie dorównuje pod względem obrażeń drzewku Marksmanship, dlatego często traktowana jest jako drugorzędna.
Wsparcie jakie oferuje jest przydatne dla każdego Huntera. Survival w odróżnieniu od Marksmanship oferuje wiele defensywnych umiejętności jak np.
Survivalist-zwiększa życie Huntera
Deflection-zwiększa szansę na odparowanie ataku wroga.
Ponadto, do Survival należy umiejętność Feign Death (Hunter udaje, że umiera i moby przestają się nim interesować, która jest bardzo przydatna w PvE, a w PvP tylko jeśli przeciwnik jest mało doświadczony.