World of Warcraft Cataclysm – Informacje

OkladkaWorld of Warcraft: Cataclysm
Producent: Blizzard Entertainment
Wydawca: Activision Blizzard
Dystrybutor: CD Projekt
Data premiery (świat): 2011
Data premiery (Polska): 2011

World of Warcraft: Cataclysm jest trzecim dodatkiem do najpopularniejszej gry MMO ostatnich lat. Świat Azerothu na skutek tajemniczego kataklizmu zmienia się nie do poznania, a na graczy czekają zupełnie nowe questy, potwory i lokacje.

Tytułowy kataklizm do świata gry sprowadził pradawny smok, Deathwing. Bestia od czasów Drugiej Wojny spoczywała uwięziona głęboko pod ziemią, jednak tajemnicza moc pradawnych bogów obudziła w niej gniew i furię, wyzwalając przy tym nieziemską siłę, dzięki której potwór wyzwolił się z niewoli. Jego wyjściu na powierzchnię towarzyszyły anormalne zjawiska pogodowe: wielkie sztormy, tsunami oraz erupcje wulkanów. Wszystko to przyniosło do świata Azerothu zniszczenie, które dotknęło praktycznie wszystkie części uniwersum stworzonego przez Blizzarda. Wyjątkami będą kontynenty z dwóch pozostałych dodatków.

Zagłada dotknęła wiele części obu kontynentów i nic już nie wygląda tak samo jak wcześniej. Znane wcześniej rejony uległy degradacji, Darkshore zostało całkowicie zalane przez wodę, Auberdine to obecnie rejon totalnie wyniszczony przez rozmaite zjawiska atmosferyczne, Horda zdobyła Ashenvale, a rejony Aszhary zamieszkiwane są przez zgraję goblinów. Powstały również zupełnie nowe lokacje: Deepholm, na terenie Wschodniego Królestwa to miejsce gdzie z zapomnienia powrócił Deathwing, w dodatku zostało wykorzystane przede wszystkim jako tranzytowa lokacja, z której możemy dostać się do wszystkich nowych stref wprowadzonych w Cataclysmie. Na środku oceanu znajduje się obecnie Sunken City of Vashj’ir, podwodne miasto, a co za tym idzie również olbrzymie tereny pod powierzchnią oceanu i zupełnie nowe przygody. Twilight Highlands i znajdujący się na tym terenie Grim Batol, stały się bastionem Deathwinga i jego armii. Dodatek wprowadził również wiele nowych lokacji podziemnych, głównie przeznaczonych do raidów: The Firelands, Blackrock Caverns, Skywall czy wspomniane już Grim Batol.

Główne cechy gry:

- Nowa rasa dostępna dla graczy hordy – gobliny.
- Nowa rasa dostępna dla graczy przymierza – worgeny.
- Nowa profesja drugorzędna – archeologia.
- Limit poziomu postaci zwiększony do 85.
- Wprowadzenie kilku zupełnie nowych miejsc oraz przerobienie całego, starego świata Azeorh
- Wprowadzenie systemu wierzchowców również do Azerothu.
- Odświeżenie niektórych raidów z podstawowej edycji gry oraz wprowadzenie zupełnie nowych raidów i instancji.
- Nowe pole bitewne
- Setki questów i potworów (w tym również potężni bossowie).
- Setki nowych wspaniałych przedmiotów
- Nowe kombinacje ras oraz klas
- Wprowadzenie gildiowego systemu lewelowania
- Wprowadzenie nowych ulepszeń dla postaci (ścieżka tytanów)

O Rhon

Był sobie kiedyś wojownik, mag, niecny i podstępny rzezimieszek - pogardzony przez społeczeństwo znalazł własny sposób na świat, na wielką przygodę, życie zgodne tylko z jego zasadami "żyć aby przetrwać". Zabijać wszystko co się rusza - takie motto towarzyszy Rhonowi od narodzin. W zimowe dni znajdziesz mnie na wyżynach Molten Core, zaś w letnie ciepłe wieczory na Abyssal Maw. Daj znać jak będziesz w pobliżu :)