Arcane Mage – Mag – Poradnik wow

Build

Z przykrością muszę stwierdzić ze rajdujący mag w tej chwili nie ma szczególnego wyboru co do builda jakiego powinien używać. Frost nie nadaje się na dps-owanie jest absolutnie po za konkursem, posiada za to mnóstwo skilli typowego kitera. Fire natomiast jest świetny na duże grupy mobów nakładając wszystkim Living Bomb ale biorąc pod uwagę ze na rajdach liczy się najbardziej dps na bossie to Fire jest daleko w tyle za Arcanami. Pozostaje wiec jedynie Arcane spec, który ma niesamowity output damage co za tym idzie szalony dps. Jak powinno wyglądać drzewko talentów ? Możecie zobaczyć tutaj. To jest to czego szukacie! Jest to w tej chwili jedyny prawidłowy build dla rajdujacego maga.

Rotacja
AB – Arcane Blast
AM – Arcane Missles
MB – Missle Barrage
FM – Focus Magic
AB – Arcane Barrage
MA – Molten Armor
Abr – Arcane Brilliance
(proc) – skill pracujący jak MB

Zanim zabierzecie się do dps-owania należy się upewnić że macie na sobie 2 najważniejsze buffy Abr i MA. Bez Abr jeszcze jakoś się podoła ale można się wypłukać z many natomiast bez MA to już o dobrym dpsie nie ma co mówić. Jeżeli macie w grupie innego Maga poproście o wymianę FM jeżeli jest więcej niż 2 Magow powinno się przypisać FM ( czyli kto na kogo kładzie FM) np:

1›2›3›4›1 ( 4 magow i kazdy ma FM )

Jeżeli brak w grupie innego Maga należy założyć FM na castera z najwyższym crit ratingiem.(wybieramy gracza intuicyjnie chyba ze che się wam pytać każdego po kolei jaki maja crit rating). Ogólnie rotacja arcanisty jest prosta ale bardzo łatwo ja zepsuć. Nie mam tu na myśli nie uważne dpsowanie i nie upilnowanie rotacji ale sam encounter (mechaniki bossa). Rotacja wygląda następująco:

AB-AB-AB-AB (jeżeli zapracuje MB) MB ,jeżeli nie zapracuje spam AB aż zapracuje i wtedy MB

Rotacja idealna wygląda tak:

AB_AB_AB_AB_MB AB_AB_AB_AB_MB

Przy braku szczęścia może to wyglądać trochę inaczej:

AB_AB_AB_AB_AB_AB_AB_……….(proc) MB i od nowa


Dlaczego to łatwo zepsuć hmmm? Dlatego że spamując AB nakladamy jego stacki na siebie i jest określona ilość czasu od nałożenia pierwszego zanim nałożymy drugi żeby staki się nie zresetowały, dokładnie 5sec. Wićc przy encounterach gdzie należy się dużo poruszać nasz dps drastycznie spadnie nie z naszej winy po prostu ciężko będzie nałożyć 4 stacki AB. Mój dps podczas encounterow gdzie muszę się dużo poruszać spada prawie o połowę ! Dlaczego ten spam AB taki ważny ? Jak wspomniałem wcześniej AB nakłada się i stakujac na playerze. Każdy stack AB to 15% zwiększony damage z czarów arcane. 4 stacki = 60 % zwiększone obrażenia od arcanów. Nigdy nie wypalaj wolnych AM tylko jak zapracuje skill MB nawet jeżeli miało by to kosztować spam 8 AB pod rząd ! MB wypalamy tylko i wyłącznie przy 4 stackach AB (nawet jeżeli zapracuje MB wcześniej czekamy na nałożenie 4 stacków ).

Zmiana targetu nie powoduje resetu stacków AB bo nie stackują się one na mobie tylko na playerze ! Co za tym idzie można wypalić 2 AB w jednego moba 2 w innego i mieć na sobie 4 stacki a MB wypalić w trzeciego moba. Rotacja, którą podałem jest optymalna na długie walki na rajdach ale można wyciągnąć jeszcze większy dps w inny sposób ale bardzo manożerny. Czysty spam AB da nam więcej dps niż jakakolwiek rotacja. Na bosach z Heroiców jest to świetny sposób na wysoki dps. Spam AB świetnie sprawdza się przy Bloodlastcie i na tak zwanych fazach mana burn. Faza mana burn to moment fazy bossa, w którym wiemy ze ma nie wiele życia i ze starczy nam many na spam AB do końca walki. Dlaczego ten sposób jest manożerny ? Dlatego ze przy 4 stackach AB kolejne AB są droższe o 700%, więc AB nr 5,6,7,8….. będą bardzo kosztowne.

Statystyki
Ważność atrybutów wypada w następującej kolejności:

- Hit Rating(do 289) – Spell Power – Haste rating – Crit Rating
- Hit Rating do 289 (tak zwany hit cap) powyżej nie zaszkodzi ale już nie pomoże bo przy osiągnięciu wartości 289 każdy spell arcane będzie celny (no more miss)
- Spell Power i Haste Rating nigdy za mało
- Critical Rating jak się przybłąka w sprzęcie niech sobie jest

Gemy
Nie każdy wie, że gemy nie trzeba wkładac pod kolor socketa. Nalezy wkładać gem pod kolor tylko wtedy jeżeli zależy nam na socket bonusie. To znaczy ze jeżeli bonus socket będzie +9 critical rating należy go zignorować, i włożyć kamyk na spell power. Jako mag w arcanach będziemy używać następujących gemów:

Socket – Runed Cardinal Ruby
Socket – Purified Dreadstone
Socket – Reckless Ametrine

Meta Socket –Chaotic Skyflare Diamond
Prismatic Socket – zawsze i tylko Runed Cardinal Ruby

Jeżeli socket bonus będzie + 7 i więcej spell power wtedy opłaca się wkładać kamyki pod kolor socketa w innym przypadku wkładamy Runed Cardinal Ruby 23 Spell Power. Na przykład: mamy żółty socket i bonus + 7 spell power – opłaca się włożyć pomarańczowy Reckless Ametrine 10 Haste arting 12 Spell Power co nam da w sumie 10 haste rating i 19 spell power i w sumie większy dps niż samo 23 spell power. Bardzo pomocny w tego typu wyliczeniach jest program RAWR, on dokładnie powie ile dpsa da nam konkretny itemek w odpowiednich gemach. Gorąco go polecam.

Enchanty
- Head – Arcanum of Burning Mysteries ( wymagana reputacja Revered z Kirin Tor)
- Shoulders – Greater Inscription of the Storm (Wymagane exalted z Sons of Hodir)
- Back – Greater Speed ( +23 haste rating )
- Chest – Powerfull Stats ( + 10 do wszystkich stat )
- Wrists – Superior Spellpower ( + 30 spellpower )
- Heands – Exceptional Spellpower ( + 28 spellpower)
- Waist – Eternal Belt Buckle ( socket na gem robiony przez Blacksmitha)
- Legs – Brilliant Spellthread ( nici od Leatherworkera +50 spellpower i 20 spiryt)
- Feet – Icewalker ( +12 Hit Rating i 12 Crit rating)

- Stuff – Greater Spellpower ( + 81 spellpower)
- Dagger – Mighty Spellpower ( + 63 spellpower )
- Sword – Mighty Spellpower ( + 63 spellpower )

Glyphy
Glyph of Arcane Blast
Glyph of Arcane Missiles
Glyph of Molten Armor

Jeżeli chodzi o Minory to nie ma znaczenia jaki wybierzecie ponieważ żaden z nich nie podniesie nam dps-a.

Gear
Co do sprzętu to należy zapamiętać ze nie zawsze sprzed wyższego levelu da nam większy dps. Bonusy setowe T9 są po prostu beznadziejne ale warto go zalożyc bo łatwo go uzbierać w dzisiejszych czasach. Natomiast nie powinniście się wahać wymiany sprzętu na wyżej levelowy w obawie o utratę bonusa setowego. Inaczej sprawa wygląda z setem T10 bo już pierwsze 2 części i pierwszy bonus daje dużego kopniaka. Nie warto wymieniać sprzętu na lvl 264 bo stracimy dużo dpsa. 4 części setu T10 to jest najlepszy moim zdaniem bonus jaki można sobie wyobrazić dla maga arcanisty. I jeżeli uda się wam uzbierać 4 części seta to nie powinniście wymieniać sprzętu na lvl 264 za żadne skarby (chyba ze to będzie ulepszone T10). Starajcie się tak dobierać sprzęt żeby zawsze mieć bonus z setu T10 o ile to możliwe. Ogólnie sprzęt dobierać będziemy według ważności atrybutów o których wspomniałem wyżej. Oczywiście Gear powinien zawierać Intelect bo jako arcane mage będziecie na początku płakać na brak many. Wraz z lepszym sprzętem ten problem zacznie zanikać. Najlepsze trinkiety dropia oczywiście na Icc ale są trinkiety które niemal dorownuja tym z Icc a łatwiej je zdobyć. Jednym z nich jest Abbyssal Rune dropiace na ToC 5man to tylko lvl 200 ale daje sporo dps. Kolejnym dobrym trinkietem jest Talisman of Resurgence ( 50 Emblem of Triumph). Jednym z najlepszych trinkietow nie dropiących w Icc jest Reign of the Dead dropiacy zarówno na 10 jak 25 man z Anub’araka.

Addony
- Omen (threat meter)
- Decursive
- Recount (DPS Meter)
- Mage Nuggets – must have addon dla maga. Trackuje wszystkie skille pracujące, ilośc stackow AB, czas na zużycie MB itd.

Poradnik przygotował Charnozey.

O Rhon

Był sobie kiedyś wojownik, mag, niecny i podstępny rzezimieszek - pogardzony przez społeczeństwo znalazł własny sposób na świat, na wielką przygodę, życie zgodne tylko z jego zasadami "żyć aby przetrwać". Zabijać wszystko co się rusza - takie motto towarzyszy Rhonowi od narodzin. W zimowe dni znajdziesz mnie na wyżynach Molten Core, zaś w letnie ciepłe wieczory na Abyssal Maw. Daj znać jak będziesz w pobliżu :)